tisdag 20 januari 2015

Snart är även detta slut

På fredag flyttar jag hem igen. 2 och en halv dag på Åland kvar då alltså. Hur skall jag hinna med allt? :O

Känns skönt på många vis, men tråkigt också på flera. Mina kollegor här är verkligen av det bättre slaget, och jag kommer att sakna dem massor.

Fast, det är väl nu det händer eller? Flytta hem, göra jobbiga men nödvändiga saker, sedan slappna av med 4 veckors semester i Asien. Sedan vill jag gärna få ett jobb närmare hem, kanske flytta tillbaks till Vasa, börja livet på riktigt riktigt. Jag är trött på att bara driva vind för våg, av att bara dras med dit vinden bär.

Skulle jag själv få välja skulle jag redan nu ha hus, make, fast jobb, hund och barn. Fast man kan ju inte få allt man önskar sig heller, så nu börjar jag med att önska mig ett jobb närmare hem. Det får bli steg ett...


Nåja nu sova... Gonatt sockertoppar <3
Puss&Kram //:Elin Emeli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar