fredag 23 mars 2012

Efter en lång tystnad

är jag återigen redo att skriva lite..
Har legat i närapå 40 graders feber sedan i tisdags, därav den totala tystnaden och avsaknad av inlägg. Orken har helt enkelt inte infunnit sig i min överhettade kropp. Men idag har jag inte haft någon feber överhuvudtaget, det firar vi med att tvingas skriva hemtent. 

Natten till måndag hände något superläskigt, jag vaknade och var lam, jag försökte skrika på hjälp men inget ljud kom, jag försökte i panik röra benen och armarna, men förgäves. Efter något som verkade som en evighet men som säkert bara var några sekunder så släppte "förlamningen". Detta hände 3 gånger den natten. Läste sedan att detta kallas sömnparalys, det är ett skede när hjärnan har stängt av musklerna i kroppen förutom hjärta andning osv. detta för att man inte skall springa iväg medan man drömmer, och ibland kan det hända att hjärnan stänger av detta innan man har hunnit somna eller att man vaknar innan denna avstängning har hunnit släppa.  Läste också att ca 20-25% av alla människor någon gång i livet drabbas av detta. 
Häftigt på ett vis, men grymt läskigt när man inte var medveten om vad som hände. 
Min käre far påstår att jag blivit galen...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar