torsdag 10 maj 2012

Äckel förtjusning

Hej halåå.
Idag var första dagen på det nya praktikstället, patologi it is.
Gick en rundvandring genom patologilabbet och obduktionssalarna. Fick veta att det skulle vara en obduktion efter kafferasten, jag ville såklart vara med fast jag tänkte svimma flera gånger förra gången jag var på obduktion, den gången så fick jag avbryta och åka därifrån.
Men tänkte idag att jag skulle prova utan munskydd eftersom jag nu har märkt att jag inte klarar av att ha munskydd längre tid utan att få syrebrist och svimningskänsla.
Så idag gick det mycket bättre, fick ju se det jag missade förra gången.
Man får den där äckel förtjusningen som när man klämmer någons finnar fast känslan är 30 gånger starkare. Man blir fascinerad fast äcklad på samma gång, för visst är människokroppen grymt häftigt byggd, att allting är sammanlänkat och fungerar i harmoni. Fantastiskt.
När jag kom hem var jag så trött att jag däckade på soffan 2h fast jag skulle baka tacopaj. Blir en sen middag ikväll nu, pajen är i ugnen och börjar snart bli klar, sen blir det att gå och lägga sig för min del.

Hoppas ni har haft en lika spännande torsdag som mig.

Puss
&
Godnatt
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar