söndag 29 april 2012

Veckan som gått

Har absolut inte haft varken tid eller ork att uppdatera denna blogg under veckan som gått.
Har spenderat dagarna 7-15 på VCS och sedan har jag däckat när jag kommit hem.
Bra liv.
Har lite i smyg börjat leta lägenheter i Vasa, har beslutat mig för att äntligen flytta dit och sluta pendla.
Måste bara hitta en hyfsad chinchilla vänlig bostad som inte kostar skjortan först.
Har också under veckan fått veta att jag börjar jobba 11 juni istället för i början på juli, detta låter ju suveränt så jag hinner få ihop pengar till en soffa och en dator. Hehe!

Helgen har spenderats på detta vis:
Fredag:
Åkte till baren och tittade, men åkte hem till 12 för att sova.
Lördag:
Förfest hos Möry med nya människor, trevligt trevligt.
Baren, mycket okänt folk men också väldigt trevligt.
Efterfest, ett helt gäng skulle gå någonstans, men ingen visste vart. När jag ,L&S var på vift för att plantera en blomma så försvann resten av folket. Så jag gick med L&S och vi stekte fiskpinnar och gjorde pommes mitt i natten, och S gjorde en delikat sås av cremefraiche, senap och diverse kryddor.
Söndag:
Vaknade på världens obekvämaste soffa och fick sedan skjuts av M till muttron där min bil stod parkerad.
Hämtade upp D och åkte till tjärlax för att koka mat med Henk
Resten av dagen har spenderats med D,H och M och vi har ätit glass, slöat och metat i ån.

Hade tydligen också publicerat en fin statusuppdatering inatt, bra med oförståelig natthumor (Y)

Konstaterade nyss att Marilyn Monroe har kläckt ett fantastiskt utlåtande en gång i tiden:
"When it comes down to it, I let them think what they want.
If they care enough to bother with what I do, then I'm already better than them."

Nu skall jag städa mitt rum, krama alla mina 6 chillor och sedan borsta tänderna och kasta mig i sängen...
Väckning 04.45

Life is good! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar